konkurs ortograficzny

20 lutego 2019 r. o godzinie 9:00 zainteresowani uczniowie przystąpili do rywalizacji w ramach szkolnych  zmagań z polską ortografią.

Konkurs został przeprowadzony zgodnie z regulaminem w III kategoriach wiekowych. Łącznie do pisania dyktanda konkursowego przystąpiło 27 uczniów.

Współzawodnictwo służyło promowaniu umiejętności w zakresie stosowania zasad ortograficznych języka polskiego, doskonaleniu poprawności pisowni ortograficznej, gramatycznej i interpunkcyjnej oraz kształceniu umiejętności ortograficznej samokontroli.

Teksty dyktand pełne „pułapek” ortograficznych dostosowane były do wieku i umiejętności piszących. Motywy przewodnie tegorocznych zmagań związane były ze światem baśni oraz wizytą w gabinecie stomatologicznym, w których czaiły się trudne wyrazy.

Niestety nikomu nie udało się napisać dyktanda bezbłędnie. Komisja konkursowa wyłoniła następujących laureatów w poszczególnych kategoriach wiekowych:

 Kat. I – kl. II i III

I miejsce ex aequo – Mateusz Kopyt  kl. II i Patryk Pawelec kl. III

II miejsce: Szymon Jelonek kl. II

III miejsce: Roksana Kościelniak kl.  III

Kat. II – kl. IV – VI

miejsce I – Marcel Kościelniak  kl. V

miejsce II – Szymon Pawelec kl. VI

miejsce III – Amelia Węzicka kl. V

Kat. III – kl. VII, VIII oraz III gimnazjum

miejsce I – Natalia Węzicka kl. VIII

miejsce II – Weronika Kowalczyk kl. VIII

miejsce III równolegle:

Magdalena Mikos kl. VIII

Gabriela Bednarczyk kl. VIII

Patrycja Zięba kl. III gim.

Laureaci otrzymali nagrody książkowe rozwijające kompetencje polonistyczne oraz celujące oceny z przedmiotu. Pozostali uczestnicy nagrody pocieszenia – długopisy, by móc ćwiczyć pisownię trudnych wyrazów. Upominki wręczone zostały przez dyrektora szkoły oraz nauczycielki języka polskiego i nauczania początkowego.